کاهش درد پریود به کمک بره موم

کاهش درد پریود به کمک بره موم یک موضوع جدی است که تحقیقات علمی زیادی در این زمینه شده است.

بره موم از جمله مواد طبیعی است که می تواند یکی از مشکلات بسیار حاد در بانوان را برطرف کند. این مشکل، درد زمان پریود است. سندروم درد پیش از قاعدگی آنقدر آزار دهنده است که بسیاری از محققان را وادار کرده به صورت مداوم بر روی مواد تاثیرگذار برای برطرف کردن این مشکل تحقیق کنند. خوشبختانه زنبور عسل یکی از بهترین درمانگرهایی است که می تواند در این زمینه اثرگذار باشد. بره موم نیز یکی از فراورده های زنبور عسل است که در کنار دیگر فراورده های تولید شده توسط این حشره شگفت انگیز، برای درمان درد پریود مورد استفاده قرار می گیرد.
کاهش سریع درد پریود اهمیت فراوانی دارد. درد ناشی از قاعدگی به سرعت بر روی قسمت های مختلف بانوان اثر می گذارد. این مشکلات ممکن است روحی یا جسمی باشد. به همین علت باید هم برای کاهش درد پریود به صورت آنی فکری شود و هم برای برطرف کردن این مشکل و عدم ایجاد آن، راهکارهای منطقی ارائه گردد.
متاسفانه یکی از راهکارهای همیشگی بانوان استفاده از قرص های مسکن است. قرص های مسکنی مثل ژلوفن، ادویل، ایبوبروفن و... که همگی مضرات فراوانی برای بدن انسان به همراه دارند اما به دلیل درد شدید ناشی از پریود، استفاده می شوند. مصرف بره موم شاید نتواند به اندازه قرص های مسکن برای کاهش سریع درد پریود مفید باشد؛ اما می تواند باعث تسکین درد شود.
در این مطلب به صورت خلاصه به نکاتی برای استفاده از بره موم برای کاهش درد قاعدگی اشاره می شود. بهتر است باز هم تاکید کنیم که بره موم نمی تواند تاثیر آنی برای بهبود درد قاعدگی داشته باشد و آنچه بیان می شود، اثرات دراز مدت این ماده است.

چرا بره موم برای کاهش درد پریود اثرگذار است؟
به دلیل تسکین درد و تنظیم قاعدگی، از بره موم در دوران باستان استفاده می شده است. این کاربرد هنوز هم متداول است. در واقع بره موم به سراغ علت درد پریود می رود و با آن مبارزه می کند. بسیاری از عوامل ایجاد درد پریود ناشی از التهاب و وجود باکتری است. بره موم در این زمینه به شدت می تواند اثرات مثبت خود را ایفا کند.
روش های مختلفی از مصرف بره موم برای درمان درد قاعدگی امتحان شده است. مصرف عصاره بره موم یا عسل بره موم دو بار در روز یا استفاده از بره موم شبیه به آب نبات از این جمله بوده اند. عفونت های تخمدان و رحم نیز با چکاندن قطره در داخل رحم و همچنین استفاده خارجی با استفاده از پماد حاوی بره موم قابل درمان است.
پژوهشگر لهستانی استانیسلاو شلر همچنین از تأثیر عالی بره موم برای واژینیت یا التهاب واژن و بسیاری از عفونت های باکتریایی یا قارچی دستگاه تناسلی زنان گزارش کرده است. البته بره موم به عنوان یک ماده ضدقارچ و ضدالتهاب شناخته می شود و چنین خواصی از آن بعید هم نیست. این خواص می تواند به کاهش درد پریود در روز اول قاعدگی و حتی پیش از آن کمک کند.
مدرس لهستانی هنریک سویی و همسرش ماریا لوسی که بخش زنان و زایمان بیمارستانی در لهستان را اداره می کنند، با بیماری عفونی شایع Trichomonas vaginalis روبرو شده اند که عاملی برای درد پریود است.. آنها از قرص های بره موم 30 میلی گرم، تامپون های خیس شده در محلول بره موم یا شیاف های واژن تهیه شده با بره موم استفاده کردند.
نتایج مصرف بره موم برای 42 بیمار کاملاً شفابخش بود. فقط 6 نفر به هیچ وجه به قرص های بره موم واکنش نشان ندادند. بره موم بر سایر میکروب های بیماری زا نیز اثر مهاری نشان داد. سرانجام، هنریک و ماریا سویی توانستند از این خواص برای درمان بیماران بیشتری استفاده کنند. هرچند هنوز از لحاظ علمی نمی توان به این روش ها اتکا کرد. با این حال مشاهدات از اثرگذاری بره موم بر روی بیماران حداقل برای کاهش درد عادت ماهیانه حکایت دارد.
تحقیقات زیاد دیگری نیز در این زمینه انجام شده است. به نظر می رسد علت اصلی اثرگذاری بره موم برای کاهش درد پریود، خاصیت این ماده در کاهش التهاب و برطرف کردن قارچ ها و انگل ها است. بره موم می تواند همچنین به برخی بیماری های زمینه ای مثل سندرم تخمدان پلی کیستیک و تنبلی تخمدان نیز اثر بگذارد که همه به نوعی به کاهش سریع درد پریود کمک می کنند.

نحوه استفاده از بره موم برای کاهش درد پریود
اگر می خواهید از بره موم برای کاهش درد پریود استفاده کنید، حتما به این نکته توجه داشته باشید که این ماده زمانی اثرگذار است که به درستی مورد استفاده قرار گیرد. بسته به اینکه علت درد پریود چیست، ممکن است روش های متفاوتی از بره موم تجویز شود. در نتیجه بهتر است در این زمینه با پزشک یا افراد باتجربه در این زمینه مشورت کنید. به طور کلی، مصرف خوراکی و تزریق بره موم بهترین روش ها برای درمان این مشکل است. با این حال نباید به هیچ وجه بدون مشورت پزشک اقدام کنید
نکته مهمی که برای درمان درد پریود با کمک بره موم وجود دارد، تداوم در مصرف است. همانطور که گفته شد، بره موم نمی تواند اثرات آنی بر روی این بیماری داشته باشد. به همین علت نباید انتظار اثرات شگفت انگیز از بره موم داشته باشید. سعی کنید منظم و دنباله دار بره موم را طبق دستور پزشک یا طبیب طب سنتی دنبال کنید تا خیلی زود به برطرف شدن دردهای اذیت کننده در هنگام پریود برسید.

کاهش درد پریود به کمک بره موم یک موضوع جدی است که تحقیقات علمی زیادی در این زمینه شده است. با وجود اینکه هنوز تحقیقات و مطالعات بر روی اثرگذاری این ماده برای کاهش درد قاعدگی در جریان است؛ اما شواهد نشان می دهند که می توان از این ماده که نسبت به دیگر مواد ضرر کمی دارد، برای برطرف کردن درد پریود استفاده کرد.
استفاده از عسل طبیعی و ژل رویال نیز می تواند در کنار بره موم برای کاهش درد عادت ماهیانه موثر واقع شود. همچنین تحقیقاتی در زمینمه اثرگذاری زهر زنبور عسل شده که نشان دهنده موثر بودن آن برای درمان سندرم درد پیش از قاعدگی است. پس به جای استفاده از داروهای مضر که باعث مشکلات فراوانی در بدن بانوان می شود، بهتر است به سمت استفاده از فراورده های زنبور عسل متمایل شوید.